Siirry pääsisältöön

In memoriam osa 3.



Voisi se taipua tähänkin muotoon.
Koska parhaiten tiedän, miten muistokirjoitus pitää kirjoittaa, olen kirjoittanut sen itse. Postuumisti se luettakoon. Jos joku saa sen lukea ääneen, lukekoon Sirkku, jolla on neutraali ääni ja hillitty äänenkäyttö.  Minä, joka tiedän kaikesta kaiken tässä laitoksessa (tai ainakin muita paremmin), kerron nyt, miten olen saavuttanut asemani. Tämän jälkeen kukin teistä voi saavuttaa saman aseman.
  Se, miksi minusta on tullut kirjasto-, seurakunta-, av-, juhla-, tn-, liikunta- ja musiikkivälinevastaava johtuu siitä, että olen jaksanut keskittyä yhteen asiaan jopa 30-45 minuuttia. Keskittymisellä tarkoitan sitä, että kun te muut olette häsänneet pää sauhuten kierrepäivyrit nenässä kiinni tietämättä edes mistä yleensä puhutaan ja mihin milloinkin pyritään, silloin minä olen astunut askelen syrjään, poistunut painekattilasta ja keskittynyt. KESKITTYNYT, TUTKINUT ja SELVITTÄNYT. Siksi minulla on ollut aina jäsennelty ja mietitty vastaus ja olen saavuttanut silmissänne lähes korvaamattoman aseman.
  Seuraavaksi paljastan kaiken. Tulette pettymään. Pidätte minua huijarina, silmänkääntäjänä. Tämä on teidän parhaaksenne. Uskokaa pois. Kaikki on yksinkertaista. Kuka tahansa pystyy. Pitää nostaa vain katse päivyristä. Lisäksi pitää uskaltaa tehdä itse. Jos yhdessä tekee, ei voi saavuttaa asemaa, joka minulla oli. Tee siis itse, jos haluat tehdä kaikkitietävän vaikutelman työyhteisöösi.
  Liikuntasalin äänentoisto. Kanna kaiuttimet, vedä piuhat mikseriin ja kytke virta. Paina program. Siihen on ohjelmoitu juhlat. Jokainen juhla 15 vuoden aikana on ollut samanlainen ja ilmeisesti tulee olemaan. Ohjelmoitu juhla toimii kuin junan vessa. Rehtorin puheen aikana nosta puhetta, jos oppilaat eivät jaksa kuunnella. Vanhempainyhdistyksen pj:n puhuessa nosta tosi paljon. Seurakunnan jutuissa voit luukuttaa kunnolla!
  Liikuntasalin tuolit pitää kasata 8 tuolin pinoihin. Jos laittaa vähemmän, ne eivät mahdu varastoon. Jos enemmän, ne kaatuvat.

  Teknisen työt laitteet toimivat, kun laittaa virrat päälle. Virrat ja valot eivät ole sama asia. Lue turvallisuusohjeet. Joudut pinnistelemään. Osaat kuitenkin lukea. Ne hienot työt, joita olette hämmästelleet, niihin löytyy sapluunat siitä open kopin pystykaapista. Kannattaa käyttää. Tulee valitettavan samanlaista, mutta tasalaatuista. Vertaa sapluunatöitä lasten omiin lautapeleihin. Huomaat eron. Tai en tiedä, huomaatko.
 Kirjastossa kannattaa välillä kertoa hiljaisuuteen tottuneelle kirjastotädille, että lapsista lähtee melua ja olemme 2010-luvulla. On normaalia, että lapset hippaavat, riehuvat ja jaksavat keskittyä 10-15 minuuttia samaan aiheeseen. Tarkoitan, että teroita tädille riittävän usein, että hyllyjen välissä lapset eivät enää ole hiljaa. Lapsuus kuuluu ja näkyy. Lapsuus hyppii silmille ja näyttää vastenmieliseltä. Sillä tavalla yhteistyö toimii hyvin. Sinun pitää jaksaa selittää ja olla sillanrakentaja.
 Seurakunnan kanssa sovi aina, että niin lyhyt kaava kuin mahdollista. Paljon kuvaa. Muutama virsi. Ei messuja. Sama juttu kuin kirjaston kanssa.
   Musiikin tunnilla soitto alkaa sujua, kun vaihdatte Piippolan vaarit ja muut naiivit rallit teinilauluihin. Nykylapsi laulaa mielellään ensikänneistä, huumeista ja kaikesta seksuaalisesti virittyneestä. Soitata Eveliinaa, Sannia, Tuulia ja älä unohda, että kiroilujutut on lasten ehdottomia suokkareita. Älä vedä hernettä nenään! Pikku G vetää kokkelia nenään. Muista, että ne on nyt nuorisoo, siis lapset, ja tää on niiden maailma. Nokkahuilu on yllättävän kiva soitin. Koita jaksaa sen kanssa, edes vähän kerralla.
  Tuntuuko helpolta? Näillä tiedoilla ja opeilla voitte jakaa vastuut kenelle tahansa. Jos epäilet, onko sinusta siihen, luota vain, että kun keskityt ja luotat kykyihisi, opit mitä vaan. Pikku vastuu näkyy pikku palkanlisänä. Saat hyvän mielen. Hautajaisissani 6.-luokan bändi voisi soittaa Eveliinan ”Sun vika".
Hautajaiskakku.Markun leipoma Svinhuvud.

Kommentit