Siirry pääsisältöön

Muottiin luisuminen ja toive lopullisesta ratkaisusta


Kasvatan selkärankaa. Aloin ymmärtää. Pääsin juonesta kiinni. On niin paljon kuunneltavaa. On niin paljon kuultavaa. Paljon hässää ja älämölöä. Jotenkin tämä taas alkoi. Kai tämä tästä. Luokka on samanlainen. Puhuvat päälle. Haluavat suoraa peilausta. Yksi oppilas nauroi hysteeristä naurua. Nauroi tuttuudelle ja sille, että taas tämä alkoi. Taas pitää alkaa tuon äijän kuunteleminen. Äijä näyttää kärsivältä, kärsineeltä. Yritän olla tänä vuonna vähemmän kärsivän näköinen.
  Kollega on aivan pihalla. Sen perusattitude on pakeneminen. Puhuu äitinsä muistisairaudesta, soitattaa luokassaan poppikappaleita, ihmettelee opettajahuoneen pöydän donitseja, on olevinaan kiinnostunut, yrittää olla niin opettajaa niin opettajaa. Falskia. Paistaa niin läpi toivomus päästä pois, eläkkeelle, rannalle vetämään drinksuja. Säälittävää. Kun se ei moneen vuoteen vielä pääse, niin perkele, miksi ei ole halua ottaa lusikkaa känsäiseen kouraan ja alistua muottiin. Itse olen jo sulanut, alistunut. Luisuminen, nyrjähdys, alas vajoaminen on kylmä tosiasia. Ryhtiä on vähän. Perustoiveeni on päästä pois, Endlösung, lopullinen ratkaisu. Markku, voit sammuttaa lyhtysi. Heimo, suomalainen peruskoulu on puhunut. Voit suksia hevon kuuseen. Jos lähdet saman tien, ei tarvitse enää osallistua Kikyyn ja Vesoon ja kaiken maailman muuhun sontaan, jolla opetetaan ihmiskuntaa vastaanottamaan ihmiskunnan säälittävä loppulaukka, digiravi ja Pinterestin puuharoinatarjotin. Markku, häivy!

Kommentit